Translate

ΛΟΓΟΤΥΠΟ

ΔΥΝΑΜΩΣΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΣΑΣ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ.

Δευτέρα 27 Ιουνίου 2022

ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΟΝ ΟΣΙΟ ΛΟΥΚΑ,ΣΤΟ ΜΑΡΤΥΡΙΚΟ ΔΙΣΤΟΜΟ, ΚΑΙ ΣΤΟ ΓΑΛΑΞΙΔΙ

Το πρωϊ της Κυριακής 26 Ιουνίου 2022, το πούλμαν ξεκίνησε για το μαρτυρικό Δίστομο. Επισκεφθήκαμε το Μουσείο θυμάτων Ναζισμού. Αφού έγινε μια μικρή εισαγωγή από τον υπεύθυνο, για το τραγικό αυτό γεγονός, παρακολουθήσαμε ένα βίντεο το οποίο μας ενημέρωσε για ο,τι συνέβη στις 10 Ιουνίου 1944. Οι καρδιές όλων σφίχτηκαν στο άκουσμα της σφαγής. Φύγαμε συγκλονισμένοι και προβληματισμένοι αλλά πάνω από όλα συγκινημένοι. Πήραμε το δρόμο για το μοναστήρι του Οσίου Λουκά.

Είναι ένα από τα σημαντικότερα μνημεία της μεσοβυζαντινής τέχνης και αρχιτεκτονικής και περιλαμβάνεται στον κατάλογο μνημείων της UNESCO. Είναι αφιερωμένος στον Όσιο Λουκά  τον Στειριώτη. Αφού εισήλθαμε στον δροσερό προαύλιο χώρο της μονής, περάσαμε την πύλη δίπλα στο καμπαναριό και αντικρύσαμε το εντυπωσιακότατο σύμπλεγμα  των δύο εκκλησιών το Καθολικό και τον Ναό της Παναγίας. Ο ξεναγός μας, μας εξήγησε αναλυτικά για τα καλοδιατηρημένα ψηφιδωτά και για την μοναδική αρχιτεκτονική. Προσκυνήσαμε το λείψανο του Οσίου και ανάψαμε από ένα κεράκι.

Επόμενος σταθμός στο Ζεμενό για φαγητό και φύγαμε για Γαλαξίδι για καφέ και παγωτό αλλά και περίπατο. Είναι ο προορισμός που μοιάζει με νησί. Εκεί είδαμε τα αρχοντικά καπετανόσπιτα, τις ολάνθιστες αυλές και τα γραφικά σοκάκια.

Επόμενη στάση έξω από τη Ναύπακτο για γλυκάκι και επιστροφή στην Άρτα.

Τέλος θέλουμε να ευχαριστήσουμε τον κόσμο που ήρθε στην εκδρομή του συλλόγου μας, και τον οδηγό μας  Γιώργο Ζαχαριά για την άρτια οδηγική συμπεριφορά του.